Regioblad september 2021

22 - Regioblad NIEUWE BESTUURSLEDEN VOOR DE PAROCHIE KERN COMMISSIE ZUID-OOST De PKC Zuid-Oost bestaat al verschillende jaren uit: Carlien Goense, voorzitter, Rita Pollet, secretaris en Freddy Dierickx, bestuurslid. Vanuit het pastoresteam is de vaste begeleider pastor Niek vanWaterschoot. In december 2021 zullen Freddy en Rita afscheid nemen van het bestuur, na vele jaren in dienst van de parochie. U begrijpt dat de PKC naarstig op zoek is naar nieuwe mensen die hun taken over kunnen en willen nemen. Misschien heeft u een suggestie voor een goede kandidaat of kandidate. Mogelijk bent u zelf bereid of beschikbaar. Meldt u dan aan!!!!! Vrijwilligersavond. De PKC Zuid-Oost heeft de goede gewoonte om eens per twee jaar in het najaar een vrijwilligersavond te houden. Dit hebben onze vrijwilligers verdiend. Jammer genoeg is het door corona nog steeds niet mogelijk om een vrijwilligersavond te houden; maar zo gauw het kan, zullen we dit zeker gaan organiseren. Het lijkt ons leuk dat we elkaar als dragers van de parochiekern weer eens kunnen ontmoeten op een feestelijke avond. Afscheid van 2 koren. Zoals u elders kunt lezen in het verhaal van Jos oude Kempers zijn 2 van onze koren genoodzaakt om afscheid van ons te nemen. Wij als PKC Zuid-Oost vinden het heel jammer, we zullen jullie missen. Natuurlijk zullen wij, zo gauw de coronabeperkingen het toelaten, op een waardige wijze afscheid nemen van de beide koren. Elk in een aparte viering. Wij houden u op de hoogte. Dankdienst vanuit de drie kerken in Zuid-Oost Zo gauw de coronabeperkingen van de baan zijn, willen we samen met de PKN Axel, GKV-Axel en Capitol Family een Praise- dienst gaan houden. Zo kunnen wij als gezamenlijke kerken vieren, samen met u, dat de samenleving weer open is en dat we alle belangrijke taken die we als geloofsgemeenschappen hebben, opnieuw kunnen oppakken. Deze viering zal niet zozeer een terugblik zijn op de coronatijd, maar veeleer een viering die gericht is op de toekomst. Een toekomst waarin we als kerken weer de handen ineenslaan om te vieren en te zorgen voor de kwetsbaren in ons midden. DE RK-BEGRAAFPLAATS OF HET SZYDLOWSKIPARK Na een lange winter en een koud voorjaar was de rustperiode voor de vrijwilligers voorbij. Ondanks de nog immer geldende coronamaatregelen is er weer hard aan het rk kerkhof in Axel gewerkt. We zijn gestart met het verdelen van compost in de bloemperken. Daarna de wat grotere werken: het hek en de lantaarnpaal, die vroeger bij de pastorie stonden staan nu bij de ingang van de begraafplaats vanaf het pad tussen het Gregoriuscentrum en de Moskee. Het bord met een korte geschiedenis van de pastoors die sinds 1862 in Axel zijn geweest, is verplaatst naar de begraafplaats. Er waren tijdens de winter- en voorjaarsstormen veel takken afgebroken. Ook een grafsteen was omgevallen. Deze is weer gelijmd Tussen park en moskee stonden veel bramen en onkruid. Dit is gefatsoeneerd. De paden en de bloemperken hebben weer hun onkruidbeurt gehad. Alles ziet er weer pico bello uit. De deuren van de garage achter het Gregoriuscentrum zijn weer hersteld en opgeschilderd. We kunnen onze gereedschappen hier weer prima opbergen Wilt u vrijwilliger worden, graag!. Aanmelden kan bij carliengoense@ gmail.com. Er is elke 14 dagen een klusmorgen van 9.00 uur tot 12.00 uur, op woensdag of op vrijdag. U kunt die klus kiezen die u graag doet. Kunt u een keertje niet, geen probleem. Steeds is er veel gezelligheid en koffie met een koffiekoek. Wilt u ons ook financieel steunen, dan is uw gift meer dan welkom. U kunt dit doen op rek. nr. NL81RABO0302579427 t.n.v. beheer begraafplaats Axel. RECTIFICATIE In het juninummer van het Regioblad is abusievelijk vermeld dat Carl de Hulsters geboren is op 2 februari 1940. Dit moet echter zijn op 2 februari 1949. Hij is op 72 jarige leeftijd overleden op 16 april 2021.