Regioblad september 2020

Regioblad - 19 HET SACRAMENT VAN DE DOOP TIJDIG AANMELDEN IS BELANGRIJK... De doop is het sacrament van de opname van een kind of een volwassene in de geloofsgemeenschap. Voor het aanmelden voor een doop kunt u een aanmeldingsformulier aanvragen bij het Regionaal Pastoraal Centrum in Terneuzen. Dat kan telefonisch: 0115-616006 of per mail: bureau@ eparochie.nl. U kunt het ook downloaden op www.eparochie.nl bij aanmeldformulieren sacramenten. Vanwege het coronavirus waren er sinds maart geen inloopochtenden in Terneuzen meer voor de rouwverwerking. Vanaf september gaan we in besloten vorm weer van start. We bieden deze ochtenden aan in twee groepen van maximaal 6 personen. De vaste bezoekers krijgen persoonlijk een uitnodiging voor de ochtenden, die plaatsvinden in september en november. De splitsing in twee wisselende groepen is tijdelijk. Hopelijk kunnen we na de coronatijd weer als één groep samenkomen. Mensen die ook belangstelling hebben voor deze samenkomsten, maar nog niet eerder hebben deelgenomen kunnen contact opnemen met pastor van Waterschoot: 0115-616006. In overleg kan dan bepaald worden of deze nieuwe bezoekers al kunnen deelnemen aan de novemberbijeenkomst. Bij het verschijnen van dit Regioblad zijn de septemberbijeenkomsten al voorbij. Pastor Niek van Waterschoot INLOOPOCHTEND ROUWVERWERKING WEER VAN START VERHUISBERICHT Verhuist u binnen uw eigen of naar een andere woonplaats, wilt u dan zo vriendelijk zijn dit -bv. door middel van dit formuliertje- aan de secretaris van uw Parochiekern, vermeld in dit Regioblad door te geven. Naam: ..................................................... Oud adres: .............................................. ................................................................ ................................................................ Nieuwe adres:.......................................... ................................................................ ................................................................ Ingangsdatum: ........................................ Aantal personen/gezinsleden dat verhuist: ................................................................ NIEUWE VRIJWILLIGSTER ROUWZORG STELT ZICH VOOR Hallo, ik wil mij even voorstellen. Ik ben Marian Risseeuw 50 jaar, en woon in Terneuzen met mijn man en zoon. Mijn hobby’s zijn lezen, wandelen in de natuur, tai chi en yoga. En hou van paarden. Doe al ruim 20 jaar vrijwilligers werk in Ziekenhuis de Honte. Sinds een aantal maanden ben ik ook vrijwilligster bij rouwgroep kanaalzone. En nu ben ik gevraagd voor de rouwzorg ochtenden in de Elisabethparochie. Ik heb al kennis gemaakt met de andere vrijwilligers van de rouwzorg ochtenden, en we gaan in september weer starten. Ik hoop op een mooie en bijzondere tijd bij de rouwzorg groep, heb er zin in.. Marian Risseeuw ROUWZORG KANAALZONE Rouwzorg Kanaalzone staat voor een laagdrempelige en kwalitatief hoge rouwbegeleiding voor (jong) volwassenen. AANMELDEN GROEPSROUWZORG Emoties, eenzaamheid, behoefte om te praten met lotgenoten over het missen van een dierbare, zijn vaak redenen waarom men kiest voor een rouwzorggroep. Wat kunt u verwachten? Een serie van acht besloten bijeenkomsten van elk één dagdeel. Indien u zich aanmeldt, is het ook de bedoeling dat alle acht de bijeenkomsten bijgewoond worden. De groepsgesprekken worden begeleid door deskundige rouwzorgteamleden. Zij geven u de handvatten die u nodigt heeft om na verloop van tijd het leven weer op eigen kracht op te pakken. Locatie: Rivierenhuis, IJsselstr. 3, Terneuzen. Aanmelding voor de groepsrouwzorg: rouwzorg-kanaalzone@outlook.com - t. 0115 618915 (Ingrid Wojtal) Aan de groepsrouw of persoonlijke rouwbegeleiding zijn geen kosten verbonden.