Regioblad maart 2018

UITVAART VERZORGING J.J.M de Voogt Verzorging van begrafenis/crematie volgens uw persoonlijke wens • Thuisopbaring met gebruik van koeling mogelijk • DAG EN NACHT BEREIKBAAR KOKKELDREEF 1 4533 DD TERNEUZEN TEL. 0115-612937 BBG: 06-21837273 WWW.UITVAARTVERZORGINGDEVOOGT.NL INFO@UITVAARTVERZORGINGDEVOOGT.NL AGENDA AGENDA AGENDA AGENDA MAANDAG T/M VRIJDAG: Mariakapel en Stiltehoek Emmaüskerk toegankelijk vanaf 9.00 uur tot 15.00 uur. Parochiecentrum geopend van 10.00 uur tot 12.00 uur. U bent van harte welkom. --------------------------------------------------------------------------------- Zondag: Na elke viering ontmoeting met medeparochianen onder het genot van koffie, thee, fris Emmaüskerk In de vastentijd na elke viering koffie of thee met iets lekkers in de kerk te Zuiddorpe Dinsdag om 8.30 uur: Getijdengebed, Emmaüskerk Dinsdag om 19.00 uur: Charismatische gebedsgroep, Emmaüskerk Donderdag om 15.30 uur: Rozenkransgebed voor de vrede in Mariakapel, Emmaüskerk --------------------------------------------------------------------------------- Elke 1e woensdag van de maand om 15.00 uur: Rozenkransgebed voor barmhartigheid, Emmaüskerk Vrijdag 23 maart Benefietavond kerk Zuiddorpe Zondag 25 maart om 14.30 uur: Passieconcert Emmaüskoor Zondag 1 april om 9.00 uur: Paasontbijt Emmaüskerk Woensdag 23 mei 14.00 uur Bedevaart naar Aardenburg Meer info volgt via de mededelingen bladen in de kerken en op de website Zondag 3 juni 10.30 uur: Eerste Heilige Communie Emmaüskerk Zondag 10 juni: Doopzondag Dubbelconcert Mannenkoor Corrente en het Markelo’s Mannenkoor in de r.k. kerk te Philippine Op 14 en 15 april a.s. komt het bekende Markelo’s Mannenkoor, met aanhang, Zeeuws-Vlaanderen verkennen. Hoogtepunt van het verblijf in onze regio is een Dubbelconcert samen met het Z.Vlaamse Mannenkoor Corrente, op zaterdagmiddag 14 april van 15.00 uur tot circa 17.00 uur in de r.k. kerk te Philippine. Volgens Johan Robesin, secretaris en coördinator van Corrente, belooft het een schitterend evement te worden, waar beide koren nu al maan- den lang naartoe leven en voor repeteren. Johan Robesin: “Corrente is belast met de organisatie, maar werkt daarbij nauw samen met de reiscommissie en muzikale leiding van het Markelo’s Mannenkoor. De vriendschapsband tussen beide ko- ren is daardoor zeer hecht geworden . Er komt nogal wat bij kijken. Gelukkig krijgen we veel medewerking van het kerkbestuur en een groep vrijwilligers. Sinds een half jaar mogen wij de kerk gebruiken voor de wekelijkse repetities en eigen activiteiten, zoals dit concert. Dat juicht men van harte toe. De relatie is in één woord geweldig! Wij voelen ons daar helemaal thuis. Het gebouw is ideaal, heeft een unieke akoestiek en door de afwezigheid van pilaren is de kerkzaal net een schouwburg. Er is plaats voor rond de 500 mensen, die het podium allemaal ongehinderd kunnen zien.” Een bijzonder gegeven is, dat het concert zal worden ingeleid door Burgemeester Jan Lonink, die in Markelo is geboren en zijn plaatsge- noten graag wil verwelkomen. Omdat er veel belangstelling wordt verwacht, kunnen nu al kaarten gereserveerd worden via info@ mannenkoorcorrente.com of telefonisch 0115 441547 (secretari- aat). De entreeprijs is 10 euro. Een programmaboekje wordt gratis verstrekt bij binnenkomst aan de kassa, waar ook de gereserveerde kaarten op naam gereed liggen, nadat 10 euro is overgemaakt op de bankrekening van Mannenkoor Corrente: NL42RABO 0323 5711 23 t.n.v. Corrente, dubbel-concert 14 april.