Regioblad november 2021

8 - Regioblad KRONIEK VAN DE ELISABETH PAROCHIE OVERLIJDENS Zuiddorpe: 18-08-2021 Herman Johan Matthijs w.v. Simonne De Mey 81 jr. Sas van Gent 26-08-2021 René Winne ongehuwd 37 jr. Sluiskil 27-08-2021 Léopold Depriester w.v. Gesiena Berendina Descendre 83 jr. 28-08-2021 Oswald Arthur Franciscus D'Haene e.v. José Marie Bracke 83 jr. Axel 20-09-2021 Wilhelmina Rozalia Bun w.v. Joseph de Poorter 92 jr. Terneuzen 21-09-2021 Dientje Maria Baartje van der Linden e.v. Krijn Jacobus Zandburg 81 jr. 27-09-2021 Robert Augustinus van Damme e.v. Hilda Thomaes 92 jr. IJzendijke , 22-09-2021 Frans Vital Mathilde Marie Cortvriendt w.v. Aline Emma Alphonsa Goethals 93 jr. DOPEN: Philippine: 7-10-2021 Karsten Henri Eduard Saeij zoon van Marijke Demaegd en Sonny Saeij Zuiddorpe: 13-11-2021 Benjamin Albertus Bieleveld zoon van Kim Dizon en Ben Bieleveld SCHULDHULPMAATJE TERNEUZEN ZOEKT MAATJES EN COÖRDINATOR Rond de zomer hebben diverse kerken in Terneuzen steun verklaard om SchuldHulpMaatje in Terneuzen van de grond te krijgen. In Nederland heeft 1 op de 5 huishoudens financiële problemen. Ook in Terneuzen kleurt de kaart rood. De rekeningen stapelen zich op, mensen weten niet hoe ze nog moeten rondkomen en zien er tegenop om de post open te maken. De vrijwilligers van SchuldHulpMaatje helpen om de problemen op te lossen. Ben jij ons nieuwe maatje of coördinator? Wat doet een maatje? Een SchuldHulpMaatje is een gecertificeerde vrijwilliger die mensen met financiële problemen helpt. Als maatje moet je vooral goed kunnen luisteren en geduld hebben. Je moedigt de hulpvrager aan om vol te houden en geeft praktische hulp. Na de driedaagse training kan je als SchuldHulpMaatje aan de slag. Je maakt deel uit van ons maatjesteam, wordt ondersteund door de coördinator en krijgt elk jaar bijscholing. Wil jij SchuldHulpMaatje worden en anderen helpen om ook financiële vrijheid te ervaren? Maak dan een afspraak voor een intakegesprek met Cor-Elli de Bruijn, SchuldHulpMaatje Terneuzen, info@terneuzen. schuldhulpmaatje.nl. Coördinator gezocht Ook zijn we op zoek naar een coördinator die het werk van SchuldHulpMaatje in de uitvoering wil coördineren. Zo zorgt de coördinator onder andere voor de intake van vrijwilligers en hulpvragers en de koppeling van vrijwilligers aan de juiste SchuldHulpMaatjes. We bieden de coördinator een leerzame en uitdagende vrijwilligersfunctie en diverse trainingen. Vraag de volledige functiebeschrijving op en neem contact op met Cor-Elli de Bruijn, SchuldHulpMaatje Terneuzen, info@terneuzen.schuldhulpmaatje.nl. Over SchuldHulpMaatje In Nederland heeft 1 op de 5 huishoudens te maken met schulden. Uit schaamte zoeken veel mensen (te) laat hulp. SchuldHulpMaatje zet zich vanuit christelijke naastenliefde in om mensen met financiële problemen zo vroeg mogelijk te bereiken en zonder verwijten te helpen. Begeleiding in gedragsverandering en financiële zelfredzaamheid staat daarbij centraal. Het doel is om de toenemende schuldenproblematiek terug te dringen. Jaarlijks krijgen bijna tienduizend mensen persoonlijke hulp van meer dan tweeduizend gecertificeerde SchuldHulpMaatjes (vrijwilligers), verspreid over vele plaatsen en regio's in Nederland. Via de websites worden nog eens tienduizenden mensen geholpen. De aanpak van SchuldHulpMaatje is een welkome aanvulling op de professionele schuldhulpverlening. SchuldHulpMaatje is opgericht in 2010 op initiatief van de landelijke kerken en werkt zowel lokaal als landelijk effectief samen met kerken, overheid, maatschappelijke organisaties en andere hulpverlenende instanties. Kijk op schuldhulpmaatje.nl.