Regioblad november 2021

Regioblad - 7 AFSCHEID KAPELAAN JOCHEM VAN VELTHOVEN In het weekend van 16 en 17 oktober hebben wij afscheid genomen van kapelaan Jochem van Velthoven, die benoemd is als pastoor van de Catharinaparochie te Oosterhout. Op zaterdagmiddag was er een korte viering met gebed, zang en muziek. Daarna kwamen verschillende sprekers aan het woord. Wethouder Begijn namens de gemeente Terneuzen, pastor Marjan Dieleman namens de pastores en de vicevoorzitter van de Elisabethparochie de heer van Waes. En ook de kinderen lieten zich van hun muzikale kant zien. Daarna was er een informeel samenzijn, waar onder het genot van een hapje en een drankje nog lang werd nagepraat. Wellicht ook omdat dit nu weer eens mogelijk was. Op zondagmorgen droeg kapelaan van Velthoven zijn voorlopig laatste eucharistie op in de Emmaüskerk. Daarbij gesteund door de pastores Dieleman, vanWaterschoot en van de Wiele. En ook na de viering was de animo voor een hapje, drankje en een praatje weer bijzonder groot.