Regioblad juni 2020

2 - Regioblad BELANGRIJKE ADRESSEN * Bureau van de Elisabeth-parochie Alberdingk Thijmstraat 2, 4532 CZ Terneuzen tel. 0115-616006 e-mail: bureau@eparochie.nl * Website: www.eparochie.nl * Parochiebureau Terneuzen, tel. 0115-612327 Indien u in dringende gevallen een van de pastores in de Elisabeth-parochie nodig heeft, kunt u het volgende gsm- nummer bellen: 06-53.99.78.50 * Pastoor Wiel Wiertz Steenstraat 22, 4561 AS Hulst tel: 06-42506424 e-mail: wwiertz@live.nl * Kapelaan Jochem van Velthoven Walstraat 4 4531 ED Terneuzen Telefoon: 0115 - 69 26 27 E-mail: kapelaanvanvelthoven@gmail.com * Pastor mevr. M. Dieleman-Fopma Jan van Galenstraat 58, 4535 BX Terneuzen tel: 0115-694958 e-mail: marjandieleman@eparochie.nl * Pastor D. van Waterschoot Stern 24, 4553 CM Philippine tel: 0115-491990 e-mail: niekvanwaterschoot@eparochie.nl * Teamassistente: Bianca Ivens Werkzaam op het bureau Elisabethparochie Aanwezig op maandag, woensdag en vrijdag van 8.30 tot 15.00 uur. tel: 0115- 616006 * Parochiebestuur Elisabeth-parochie Secretariaat Bert Van Autrève Fahrenheitlaan 498, 4532 JT Terneuzen tel: 0115-850899 e-mail: bestuur@eparochie.nl * Bisdom Breda Veemarktstraat 48, Postbus 90189, 4800 RN Breda tel: 076-5223444 e-mail: secretariaat@bisdombreda.nl * Vicaris: drs. P.M.P. Verbeek, pr. Burg. Stulemeijerlaan 6 4611 EE Bergen op Zoom e-mail: vic.middelburg@bisdombreda.nl Kantooruren: maandag en donderdag 9.30-14.00 uur * Adressen van de Parochiekerncommissies en van redactieleden van het Regioblad: zie pagina’s Parochiekernen. Dit Regioblad is een uitgave van de Elisabeth-parochie Midden-Zeeuwsch-Vlaanderen en verschijnt vijfmaal per jaar. De redactie heeft het recht artikelen wel of niet te plaatsen, in te korten of te corrigeren. Anonieme brieven of artikelen worden niet geplaatst. Verspreiding In ca. 2.000 gezinnen in bovengenoemde parochie. Redactieleden * F. de Prenter (Terneuzen) * J. Oude Kempers (Axel) * Pastor N. van Waterschoot * L. van den Bosch-Dutrée (Terneuzen) * R. Vermoet (eindredactie) Tekeningen Colin Schoone, Red@ctie Service Foto’s Diverse vrijwilligers Algemeen redactie-adres Redactie Regioblad p/a Churchilllaan 168, 4532 MG Terneuzen, tel: 06-51851704 e-mail: rob@ pietersmedia .nl Grafische verzorging Pieters Media B.V. Bezorging Een zeer groot aantal vrijwilligers in de gehele Elisabeth-parochie Berichten voor de website en het Regioblad: rob@pietersmedia.nl C O L O F O N BESTE MEDEPAROCHIANEN Deze keer weer een Regioblad op papier. Dat betekent dat iedereen die parochiebijdrage betaalt of de abonnementskosten heeft voldaan weer een berg informatie in de bus krijgt. Ook al zijn zij niet in het bezit van een computer. In dit nummer vindt u onder andere een aangrijpend stuk van Rita Pollet over de ervaringen van vele mensen met het coronavirus. Daarnaast hebben we een noodkreet van de penningmeester, het rooster van de weekendvieringen, een uitleg bij de lezingen en nog veel meer. En natuurlijk nieuws uit de parochiekernen Ook moeten we melden dat het overgrote deel van de vieringen op dagen door de week helaas nog geen doorgang kunnen en mogen vinden. Ook de traditionele Parkdienst in Sluiskil -die ieder jaar sfeervol de zomer inluidde- gaat jammer genoeg niet door. Maar er is zeker ook goed nieuws. Vanaf zondag 5 juli worden er in de drie kerken van onze parochie weer weekendvieringen gehouden. De aanvangstijden zijn als vanouds. Graag wens ik u een mooie zomer met veel mooi weer, maar ook af en toe een buitje - het liefste ´s nachts natuurlijk- voor de tuin of de akker. Hebt u kopie voor het volgende nummer van het Regioblad, dan ontvangen we dit graag uiterlijk op 14 augustus. Rob Vermoet BIJ DE VOORPAGINA Hartelijk welkom Vanaf zondag vijf juli bent u weer van harte welkom voor de wekelijkse zondagsvieringen in onze drie parochiekerken te Philippine, Terneuzen en Zuiddorpe. Op de foto nodigen onze pastores en vertegenwoordigers van de drie PKC´s u van harte uit om de vieringen weer bij te wonen. Het zal velen van u ongetwijfeld goed doen, om weer samen te kunnen bidden, de Heilige Communie te mogen ontvangen en elkaar weer te kunnen ontmoeten. De aanvangstijden zijn zoals ze sinds januari van dit jaar van kracht zijn. Philippine zondag 9.30 uur Zuiddorpe zondag 9.30 uur Terneuzen zondag 11.00 uur Ook nu nog blijft het nodig om u vooraf op te geen als u een viering bij wilt wonen. Zie het aparte verhaal elders op pagina 7 . GEEN AGENDA Normaal treft u op de achterpagina van het Regioblad de agenda aan. Door het coronavirus kunnen een groot aantal (bijna alle) activiteiten in de vorm van o.a. repetities, vergaderingen, lezingen en cursussen geen doorgang vinden. Daarnaast beginnen de vakanties en in deze periode is het van oudsher al niet erg druk. Wij hopen u in het Regioblad van september weer een goed gevulde agenda aan te kunnen bieden.