Regioblad april 2020

Regioblad - 15 HET SACRAMENT VAN DE DOOP TIJDIG AANMELDEN IS BELANGRIJK... De doop is het sacrament van de opname van een kind of een volwassene in de geloofsgemeenschap. Voor het aanmelden voor een doop kunt u een aanmeldingsformulier aanvragen bij het Regionaal Pastoraal Centrum in Terneuzen. Dat kan telefonisch: 0115-616006 of per mail: bureau@ eparochie.nl. U kunt het ook downloaden op www.eparochie.nl bij aanmeldformulieren sacramenten. Mensen, die in rouw zijn omdat hun partner, kind, ouders overleden zijn, kunnen komen praten bij onze rouwgroep. Er wordt met elkaar gesproken over verdriet, zorgen en ook over de dagelijkse problemen. Ook bij scheiding is er sprake van rouw en ook zij zijn bij ons welkom. Alles wat besproken wordt blijft binnen de groep. Het is fijn om met lotgenoten te praten, omdat ze allemaal hetzelfde doormaken. Wij zijn geen professionele begeleiders, maar wij kunnen een luisterend oor bieden en ondersteunen waar mogelijk. Mocht U behoefte voelen eens bij ons langs te komen, dan bent U welkom op de eerste maandag van de oneven maanden vanaf 10.00 tot 11.30 uur. De koffie staat klaar vanaf 9.30 uur. Aan deelname zijn geen kosten verbonden. De eerstvolgende bijeenkomst vindt plaats op maandag 6 juli 2020 (onder voorbehoud). Christien de Mul 0115-694610 Niek van Waterschoot 0115-616006 ROUWVERWERKING VERHUISBERICHT Verhuist u binnen uw eigen of naar een andere woonplaats, wilt u dan zo vriendelijk zijn dit -bv. door middel van dit formuliertje- aan de secretaris van uw Parochiekern, vermeld in dit Regioblad door te geven. Naam: ..................................................... Oud adres: .............................................. ................................................................ ................................................................ Nieuwe adres:.......................................... ................................................................ ................................................................ Ingangsdatum: ........................................ Aantal personen/gezinsleden dat verhuist: ................................................................ Afscheid nemen doen we samen. Monuta Terneuzen Bellamystraat 28c, 4532 CP Terneuzen T 0115 - 61 28 81 I www.monuta.nl/terneuzen Uitvaartverzorgers Nicoline Hoogendoorn en Arjen Gernaert Waar u ook voor kiest, uw wensen staan altijd centraal. Wij komen graag bij u langs voor een vrijblijvend en kosteloos gesprek, waarin we samen uw wensen bespreken. Ook als u niet of elders verzekerd bent. x95 Adv Monuta Terneuzen.indd 1 14-02-18 08:13 ROUWZORG KANAALZONE R uwzorg Ka aalzone staat voor een laagdrempelige en kwalitatief hoge rouwbegeleiding voor (jong) volwassenen. AANMELDEN GROEPSROUWZORG Emoties, eenzaamheid, behoefte om te praten met lotgenoten over het missen van een dierbare, zijn vaak redenen waarom men kiest voor een rouwzorggroep. Wat kunt u verwachten? Een serie van acht besloten bijeenkomsten van elk één dagdeel. Indien u zich aanmeldt, is het ook de bedoeling dat alle acht de bijeenkomsten bijgewoond worden. De groepsgesprekken worden begeleid door deskundige rouwzorgteamleden. Zij geven u de handvatten die u nodigt heeft om na verloop van tijd het leven weer op eigen kracht op te pakken. Locatie: Rivierenhuis, IJsselstr. 3, Terneuzen. Aanmelding voor de groepsrouwzorg: rouwzorg-kanaalzone@outlook.com - t. 0115 618915 (Ingrid Wojtal) Aan de groepsrouw of persoonlijke rouwbegeleiding zijn geen kosten verbonden.