Regioblad november 2019

Regioblad - 15 HET SACRAMENT VAN DE DOOP TIJDIG AANMELDEN IS BELANGRIJK... De doop is het sacrament van de opna- me van een kind of een volwassene in de geloofsgemeenschap. Voor het aan- melden voor een doop kunt u een aanmeldingsformulier aanvragen bij het Regionaal Pastoraal Centrum in Terneuzen. Dat kan telefonisch: 0115- 616006. U kunt het ook downloaden op www.eparochie.nl bij aanmeldformu- lieren sacramenten. Doopzondagen De data van de doopvoorbereidingen en de doopzondagen vindt u in de agenda op de achterpagina. Nadere informatie: Pastor Niek van Waterschoot, telefoon 0115-616006 (kantoor) of 0115-491990 (privé) of niekvanwaterschoot@eparochie.nl . Mensen, die in rouw zijn omdat hun partner, kind, ouders overleden zijn, kunnen komen praten bij onze rouwgroep. Er wordt met elkaar gesproken over verdriet, zorgen en ook over de dagelijkse problemen. Ook bij scheiding is er sprake van rouw en ook zij zijn bij ons welkom. Alles wat besproken wordt blijft binnen de groep. Het is fijn om met lotgenoten te praten, omdat ze allemaal hetzelfde doormaken. Wij zijn geen professionele begeleiders, maar wij kunnen een luisterend oor bieden en ondersteunen waar mogelijk. Mocht U behoefte voelen eens bij ons langs te komen, dan bent U welkom op de eerste maandag van de oneven maanden vanaf 10.00 tot 11.30 uur. De koffie staat klaar vanaf 9.30 uur. Aan deelname zijn geen kosten verbonden. De eerstvolgende bijeenkomsten vinden plaats op maandag 6 januari 2020. Christien de Mul 0115-694610 Niek van Waterschoot 0115-616006 ROUWVERWERKING VERHUISBERICHT Verhuist u binnen uw eigen of naar een andere woonplaats, wilt u dan zo vriendelijk zijn dit -bv. door middel van dit formuliertje- aan de secretaris van uw Parochiekern, vermeld in dit Regioblad door te geven. Naam: ..................................................... Oud adres: .............................................. ................................................................ ................................................................ Nieuwe adres:.......................................... ................................................................ ................................................................ Ingangsdatum: ........................................ Aantal personen/gezinsleden dat verhuist: ................................................................ ADVENT EN KERST 2019 Geef licht Met Kerstmis vieren we een wonder: de geboorte van Jezus, de zoon van God! De herders bij Bethlehem waren de eersten die het zagen: het werd licht in de nacht. Wat doen wij met dat licht? Hebben wij er oog voor? Delen we het met andere mensen? Soms heb je een profeet nodig die je daarbij helpt. Zo’n profeet is Micha. Wil je zijn verhaal horen? Kom dan in december naar de kindernevendienst. Natuurlijk is er nog meer rond Kerstmis voor jong en oud. Hieronder lees je waar en wanneer het is. VIERINGEN MET KINDERNEVENDIENST Zondag 10.30 uur Kindernevendienst in de RK Kerk van: 1 december 2019 Philippine - Terneuzen 8 december Philippine - Terneuzen 15 december Philippine - Terneuzen 22 december Philippine - Terneuzen Kerstmis Philippine 25 december Driekoningen Philippine Terneuzen 5 januari 2020 let op: 9.30 uur! let op: 11.00 uur! KERSTMIS MET JONGE GEZINNEN Uiteraard zijn bij alle Kerstvieringen jonge gezinnen welkom. Hieronder staat wat er rond Kerstmis speciaal voor jonge gezinnen is. Voor alle Kerstvieringen: zie het schema in dit blad. Herdertjestocht Axel, Protestantse kerk, Kerkdreef. Kom verkleed! 23 december, 18.00 uur (zie ook elders in dit blad) Kerstavond Terneuzen, RK Kerk 24 december, 19.00 uur Kerstviering voor jong en oud - Kom verkleed! Kerstmis Terneuzen, RK Kerk 25 december, 10.30 uur Kerstviering voor jong en oud - Kom verkleed! Kerstmis Zuiddorpe, RK Kerk 25 december, 14.00 uur Kindje Wiegen bij de Kerststal (zie ook elders in dit blad)