Regioblad juli 2018

AGENDA AGENDA AGENDA AGENDA MAANDAG T/M VRIJDAG: Zondag: Na elke viering ontmoeting met medeparochianen onder het genot van koffie/thee/fris Lezingengesprek om 9.30 uur: 15/7, 22/7, 29/7, 26/8, 2/9 Dinsdag om 8.30 uur: Getijdengebed, Emmaüskerk Dinsdag om 19.00 uur: Charismatische gebedsgroep, Emmaüskerk Donderdag om 15.30 uur: Rozenkransgebed voor de vrede in Mariakapel, Emmaüskerk --------------------------------------------------------------------------------- Elke 1e woensdag van de maand om 15.00 uur: Rozenkransgebed voor barmhartigheid, Emmaüskerk Zondag 1 juli: 10.30 uur Parkdienst Sluiskil met muziekvereniging Sluiskil en De Volharding uit Zaamslag Dinsdag 3 juli: 9.30 uur Kermisviering in Westdorpe Zondag 15 juli: Koorreis Emmaüskoor Zondag 26 augustus: 10.00 uur Tentdienst in Sluiskil Zondag 9 september: Nationale Ziekendag Zondag 16 september: Vredeszondag / Doopzondag Elisabeth, die naam staat stevig als een huis, gebouwd door ons tesaam biedt het een veilig thuis. Wij gaan een toekomst aan die nog verborgen is, maar licht breekt toch al aan, voor wie gelovig is. Licht gloort als morgenrood, - een nieuwe dageraad, - dat oplaait hemelhoog, en geeft ons woord en daad om naar elkaar te gaan, voorbij aan alle pijn. Een menselijk bestaan, dat moet en zal er zijn. In ons brandt het nog steeds dat vuur van het begin, van mensen die huns weegs gegaan zijn met veel zin Zoals eertijds die twee met Jezus aan hun zij. Hij gaat ook met ons mee, geeft raad en maakt ons vrij. Standvastig gaan wij door met werken aan de kerk. Wij treden in het spoor van vrouw Elisabeth. Zij is ons voorgegaan met heel die mensenschaar. Hun liefde breekt zich baan in mensen-voor-elkaar. Als dit gegeven beeld ons oproept tot de daad, als dit hier dan nu speelt, dan brengt het ons geen kwaad om op te staan voorgoed en aan de slag te gaan de ander tegemoet om samen sterk te staan. Belangen overboord, partijen weg ermee! Geen stem wordt meer gesmoord! Nooit gaat te hoog de zee. Al stormt het om ons heen, de koers is vastgelegd; doe vrolijk met God mee, dat leert Elisabeth. Eertijds nog heel apart, ieder zijn eigen tuin, de wereld niet verward, maar heel mooi uitgelijnd. Voortaan vast met elkaar spontaan, met goede zin begin er dus maar aan en houd de moed er in. Te doen gerechtigheid hebt Gij ons aangezegd, dat woord heeft ons bevrijd elk ander ons geknecht. Geef dat ons niets weerhoudt, die lange weg te gaan, dat elk zich nu verstout uw richting in te slaan. Het aardse paradijs de droom die in ons leeft, dat woord dat nog beklijft het is ons voorgeleefd door Jezus onze Heer, en heel zijn mensenkerk. Wij gaan er tegen aan, kom: samen aan het werk. Het Elisabethlied Hieronder drukken we nog eens het Elisabethlied af. Dit lied is door Miel Erpelinck geschreven. Hij beweerde altijd dat hij geen Huub Oosterhuis was, maar toch….