Regioblad september 2017

2 - Regioblad BELANGRIJKE ADRESSEN * Bureau van de Elisabeth-parochie Alberdingk Thijmstraat 2, 4532 CZ Terneuzen tel. 0115-616006 e-mail: bureau@eparochie.nl * Pastoraal team e-mail: pastores@eparochie.nl * Website: www.eparochie.nl Indien u in dringende gevallen een van de pastores in de Elisabeth-parochie nodig heeft, kunt u het volgende gsm- nummer bellen: 06-53.99.78.50 * Pastoor Wiel Wiertz Steenstraat 22, 4561 AS Hulst tel: 06-42506424 e-mail: wwiertz@bisdombreda.nl wwiertz@live.nl * Pastor mevr. M. Dieleman-Fopma Jan van Galenstraat 58, 4535 BX Terneuzen tel: 0115-694958 e-mail: marjandieleman@eparochie.nl * Pastor D. van Waterschoot Stern 24, 4553 CM Philippine tel: 0115-491990 e-mail: niekvanwaterschoot@eparochie.nl * Parochiebestuur Elisabeth-parochie Secretariaat Bert Van Autrève Fahrenheitlaan 498, 4532 JT Terneuzen tel: 0115-850899 e-mail: bestuur@eparochie.nl Bankrekeningnr. NL86 RABO 0145 9190 99 * Bisdom Breda Veemarktstraat 48, Postbus 90189, 4800 RN Breda tel: 076-5223444 e-mail: secretariaat@bisdombreda.nl * Vicaris: drs. P.M.P. Verbeek, pr. Burg. Stulemeijerlaan 6 4611 EE Bergen op Zoom e-mail: vic.middelburg@bisdombreda.nl Kantooruren: maandag en donderdag 9.30-14.00 uur * Adressen van de Parochiekerncommissies en van redactieleden van het Regioblad: zie pagina’s Parochiekernen. Dit Regioblad is een uitgave van de Elisabeth-parochie Midden-Zeeuwsch-Vlaanderen en verschijnt vijfmaal per jaar. De redactie heeft het recht artikelen wel of niet te plaatsen, in te korten of te corrigeren. Anonieme brieven of artikelen worden niet geplaatst. Verspreiding In ca. 7700 gezinnen in bovengenoemde parochie. Redactieleden * L. de Smet (Philippine) * B. Ivens (Terneuzen) * A. de Milliano (Terneuzen & Hoek) * F. de Prenter (Terneuzen) * Zr. Wivina Luijkx (Sluiskil) * J. Oude Kempers (Axel) * Pastor N. van Waterschoot * R. Vermoet (eindredactie) Algemeen redactie-adres Redactie Regioblad p/a Churchilllaan 168, 4532 MG Terneuzen, tel: 06-51851704 e-mail: rob@scheldexpress.nl Tekeningen Colin Schoone, Red@ctie Service Foto’s Diverse vrijwilligers Grafische verzorging ScheldeXpress tel. 0115-700 525 Bezorging Een zeer groot aantal vrijwilligers in de gehele Elisabeth-parochie Berichten voor de website: ewebterneuzen@gmail.com webmaster: Rob Ivens C O L O F O N EEN DRUK NAJAAR Als je zo eens op de achterpagina naar de activiteitenkalender kijkt, dan hebben we met de Elisabethparochie een druk najaar voor de boeg. En er is al zoveel gebeurd. De pastores Marjan Dieleman en Niek van Waterschoot hebben net als Jan Vermunt de administrateur van de parochie hun intrek al genomen in het Parochiecentrum naast de kerk in Terneuzen. In Axel is de metamorfose van het kerkhof tot een stadspark een feit geworden met de officiële opening van het park. En natuurlijk wordt er ook in de andere kernen zeker niet stilgezeten. Dat merk je aan de email en de verhalen die je hoort als je met mensen uit de parochiekernen spreekt. Het lijkt er nu al op dat 2017 een jaar wordt waarin er veel gebeurd is voor de Elisabethparochie. Een mooi jaar tot nu toe en ik hoop van harte, dat we het samen ook mooi mogen afsluiten. Verder vindt u in dit nummer nog allerhande wetenswaardigheden over de parochie. En natuurlijk ontbreken de vaste rubrieken niet. Graag wens ik u een mooie nazomer en veel leesplezier met dit Regioblad. Rob Vermoet AVOND MET MARINUS VAN DEN BERG Momenteel maakt Marinus van den Berg een televisieprogramma met Annemiek Schrijver (‘De Verwondering’, KRO / NCRV). Vijf keer krijgt Marinus van haar een levensvraag voorgelegd. Eén van die levensvragen is: HOE LEEF JE JE EIGEN LEEFTIJD? Deze vraag wil Marinus ook met ons uitdiepen. Hij zegt erover: ‘Ik denk dat ouderen aangemoedigd moeten worden om betrokken te blijven, bezig te blijven, contacten te onderhouden, nieuwe dingen te doen, zich blijvend te inspireren en dit alles niet omdat het moet maar omdat het mag. Overigens zou het mooi zijn als ook jongeren naar de avond komen en ieder die zichzelf als jong ziet.’ Deze avond zal zijn op: dinsdag 17 oktober 2017 19.30 - 21.45 uur De Ark – Louisastraat 43 – Sluiskil (PKN kerk) Iedereen is van harte welkom! Wilt u er bij zijn, meldt u zich dan aan vóór 10 oktober 2017. Toegang is gratis, evenals koffie en thee (maar er staat wel een mandje voor een vrijwillige bijdrage). Aanmelden kan als volgt: Bel naar het Bureau Elisabeth- parochie: 0115 616006 (werkdagen) Mail naar: bureau@eparochie.nl Schrijf naar: Bureau Elisabeth-parochie, Alberdingk Thijmstraat 2, 4532 CZ Terneuzen.