Spring naar hoofd-inhoud

24 uur voor de Heer

Extra aandacht voor gebed en het sacrament van boete en verzoening. Dat is het doel van de actie ‘24 uur voor de Heer’ Deze actie wordt op vrijdag 29 en zaterdag 30 maart wereldwijd gehouden.

Wat is '24 uur voor de Heer'?

Het zijn twee dagen waarin wij extra tijd willen maken voor gebed op vraag van Paus Franciscus. Het is niet een soort wedstrijd. Het is een uitnodiging om te komen bidden in een of ander heiligdom. De Paus wil vooral dat de nadruk ligt op aanbidding van het H. Sacrament, een praktijk die wij sinds het Jaar van Barmhartigheid weer in ere hebben hersteld. Naast het vieren van de Eucharistie om 0.00 uur komen we ook 24 uur samen in de kerk om te bidden en te zingen. Op een mooie en waardige manier zal de monstrans op het altaar staan uitgesteld. Aanbidding wil zeggen dat wij ons klein maken voor de Heer, werkelijk aanwezig in de Eucharistie, Hem eren als onze God en Heiland, Hem loven en danken voor zijn schepping en het Heil dat Hij ons toezegt.

In Hulst doen wij ook mee met de estafette van 21.00 uur tot 2.00 uur. De kerk zal van 12.00 tot 12.00 uur open zijn. Gebeden zullen afgewisseld worden met gezang. De Walnoten komen om 19.00 uur zingen. Pater Reurs zal de stilteviering voorgaan om 21.00 uur ipv 19.00 uur, terwijl het ritmisch koor Emmanuel uit Ijzendijke, begeleid door Ronald van Quekelberghe in de loop van de vrijdagavond komt zingen. Het dameskoor Pro Ecclesia uit Terneuzen wordt gevraagd om zondagochtend om 11.00 te komen zingen. Ook komt omroep Zeeland een kijkje nemen. Zij maken rond 21.00 uur een reportage van de 24 uur van de Heer. Dit zal later uitgezonden worden.