Verbouw- en renovatiewerken

Drie jaar na de sluiting van zes van de negen parochiekerken is er voor vijf kerken een andere bestemming gevonden. Voor de kerk van Sas van Gent is het parochiebestuur nog volop bezig om een oplossing te vinden. Voor de kerken in Zuiddorpe en Philippine zijn onderhoudsplannen opgesteld. Beide kerken zijn rijksmonument. De restauratiekosten bedragen meer dan honderdduizend euro per gebouw. De rijksoverheid draagt de helft bij.

Voor de Emmaüskerk in Terneuzen zijn de verbouwplannen in voorbereiding. Een bouwteam begeleidt het traject. Het bouwteam bestaat uit Marie-José van der Meirsch, Rudy Gruson, Theo Strik en Daan Boonman. Aanspreekpunt voor de verbouwingen is Daan Boonman (telefoon: 0115-696391).

Bouwadvies Zeeland tekent voor het bestek, de tekeningen en de vergunningen. Kerkinterieurarchitect Tom Callebaut ontwikkelt een plan voor de aanpassing in de kerk.